divendres, 17 d’agost del 2007

Via de la Plata entre Sevilla i Santiago de Compostel·la en bicicleta


Aquest estiu he fet en bicicleta la ruta des de Sevilla a Santiago de Compostel·la. Aquest ruta li diuen el camí mosarabe del cami de Santiago de la via de la plata. Em va costar molt decidir-me però al final el dia 12 de juliol vaig marxar de Flix cap a Tarragona per agafar el tren que em portaria a Sevilla, a l'estació de Santa Justa.

La veritat és que després de fer dues vegades en bicicleta el camí de Santiago pel camí tradicional (francés) tenia moltes ganes de fer aquest camí, per diversos motius, un perquè segurament aquest camí té un component d'aventura més alt que l'altre, més difícil, per la calor, menys gent, en una paraula molt més difícil. Ho vaig aconseguir i la veritat és que va resultar força difícil.
This album is powered by BubbleShare - Add to my blog

2 comentaris:

Maria ha dit...

hola Salvador. sóc la Maria Garcia. en aquest recorregut que vas fer hi ha trossos de calçada romana? m'ho hauràs d'explicar

jo també he fet un blog (www.puzzlesmanga.blogspot.com)

Francesc Castellví Esteban ha dit...

Soc Pitoi: realment s'ha de ser valent per enbolicr-se en una "epopeya" d'aquesta magnitut. Un cop més enhorabona!!

Etapa pròleg: Flix - Tarragona - Sevilla

1ª Etapa. Sevilla -Castillblanco de los Arroyos. 45 km.

2ª Etapa. Castilblanco de los Arroyos - Calzadilla de los Barros. 104'78 Km.

3ª Etapa. Calzadilla de los Barros - Mérida. 109,05 Km.

4ª Etapa. Mèrida - Càceres. 97' 70 Km

5ª Etapa. Càceres - Aldeanueva del Camino. 131'870 Km.

6ª Etapa. Aldeanueva del Camino - Salamanca. 110'470 Km.

7ª Etapa. Salamanca - Montamarta. 99,350 Km.

8ª Etapa. Montamarta - Mombuey. 111,150 Km.

9ª Etapa. Mombuey - Laza. 145,560 Km.

10ª Etapa. Laza - Orense. 62,350 Km

11ª Etapa. Orense - Santiago de Compostel·la. 128 Km.

Excursió Flix - Saragossa. 160 Km en bicicleta creuant els Monegros

CAMÍ FLIX – SARAGOSSA. 160 KM APROXIMADAMENT. Vaig sortir el divendres 14 d’abril del 2006 a les 09 hores i vaig arribar el dissabte amb el tren que sortia de Saragossa a les 16h 50’. El primer dia vaig fer 109,370 km en 8h 1 minut i 38 segons. De Flix a Bujaraloz. El segon dia vaig fer 91,610 km en 5 h 38’ i 16’’. En total he fet 200,980 km en 13 h 39’ i 54’’. Etapes: Flix – Maials per carretera cap problema. Maials – Montmeneu. Bé però al final no aconsegueixo arribar al cim pel camí ja que perdo la senyalització. La torno a trobar quan baixa el camí de Montmeneu. Montmeneu – Mequinensa. Bé, trobo la senda que ens porta a Mequinensa. És una senda molt petita i estreta, s’ha de baixar de la bicicleta i s’ha de fer a peu. Mequinensa – Candasnos. Problemes i greus, perquè no vaig trobar cap senyal. Em vaig guiar per la descripció dels fulls que vaig baixar d’internet dels Amics del Camí de Sant Jaume. Vaig estar a punt de girar i de tronar cap a casa, però em vaig anar animant i vaig continuar però amb molta por de perdre’m. Candasnos – Peñalba. A partir de Candasnos trobo les fletxes grogues del camí de Sant Jaume que ve de Montserrat. A Candasnos trobo dos nois de Blanes que fan el camí de Sant Jaume, a partir d’aleshores anem junts. Tot i cansat decidim continuar fina a Bujaraloz. El trajecte Candasnos – Peñalba no hi ha cap problema. Anem seguint les fletxes. Peñalba – Bujaraloz. Cap problema, però estic força cansat. De desert res el paisatge és molt verd. Descansem a Bujaraloz en un hostal que està força bé. Sopem en un restaurant on hi ha bufet lliure. SEGON DIA. Bujaraloz – Hostal el Ciervo. Bé, però durant la nit ha plogut i els camins estan molt enfangats. No es pot circular amb la bicicleta, hem de fer un bon tros per carretera. Bujaraloz- Pina de Ebro. Paisatge molt bonic i verd. Pràcticament tot és cereal. Ens trobem per primer cop amb l’Ebre. Pina de Ebro – Fuentes de Ebro. Bé, tot va bé. Fuentes de Ebro – Burgo de Ebro. Els meus companys es queden a dinar a Burgo de Ebro, jo continuo fins a Saragossa. Abans d’arribar a Saragossa menjo un entrepà i postres. Burgo de Ebro – Saragossa. Arribo davant de la Basílica del Pilar i em faig la típica foto. A les 5 menys 10 minuts surt el tren cap a Flix. Agafo el tren just. Vaig molt de pressa amb bicicleta per dins Saragossa per poder agafar el tren. A les 19 hores i 10m minuts arribo a Flix. L’horari dels trens és 12’20, 16’50, 20’28. Viatge molt interessant i de molta aventura, sobretot el tram de Mequinensa a Candasnos.